Outdoor fitness

Bij Bewegingsplein Westduin werken wij namelijk dagelijks om de gezondheid, voeding en conditie op fysiek en mentaal niveau van onze leden te verbeteren. Dit doen we met leuke en effectieve trainingen. Ook kun je bij ons terecht voor voeding & leefstijl trainingen en adviezen en is er begeleiding van een fysiotherapeut. Persoonlijke aandacht, het ruime aanbod, onze deskundige achtergrond en de passie waarmee wij werken is de kracht van Bewegingsplein Westduin. Wij staan voor je klaar om jou te helpen bij het bereiken van je doelen!

Watersport training

Iedereen kan bij onze outdoor- en watersportlessen meedoen op zijn of haar eigen niveau. Of je nu jong of wat ouder bent, je gaat starten of een getrainde sporter bent: iedereen is welkom bij ons! Bij onze outdoor- en watersport groepslessen heb je de keuze uit verschillende soorten lessen. Hieronder vind je het overzicht.

Onze groepslessen

kajak clinic

1. Kajak- en supboardclinic op zee

De zee is geen dag hetzelfde. Dat geldt niet alleen wanneer je vanaf de kant kijkt, maar zeker ook wanneer je op het water bent. Ontdek de Noordzee bij Vlissingen vanaf een kajak of een supboard en bekijk de Zeeuwse kust vanaf het water. Heel ontspannend, terwijl je actief bezig bent.

Bij Bewegingsplein Westduin vind je tien kajaks en tien supboards. Bij de kajak- en supboardclinic op zee maken we samen een gecombineerde tour: zowel de kajakkers als de supboarders gaan daarbij samen het water op.

Meer informatie op onze kajakpagina

2. Kajakken met kinderen op zee

Samen varen met je kind op een kajak betekent lekker peddelen in het zeewater. Dat is leuk voor jong en oud. Kinderen mogen gratis met een volwassene mee op onze speciale ouder/kind zeekajak. Hierbij moet een kind wel een zwemdiploma hebben, liefst het C in Zee zwemdiploma.

ouder kind kajak
sup clinic tour zee

3. Supboarden op zee

Een leuke kruising tussen kajakken en surfen is ‘suppen’. Het woord is een afkorting van ‘stand up paddle’. Je staat op een surfboard en beweegt je heel ontspannen voort op het water door te peddelen. Supboarden is leuk, sportief en laagdrempelig en is daarmee ideaal voor de beginnende watersporter. Ook hier kun je een kind gratis mee nemen. 

Lees hier meer over suppen in Vlissingen >

4. Zeezwemmen in de winter en de zomer

Zwemmen in zee is ideaal om naast je fysieke lijf, ook je mentale en emotionele lichaam te trainen. Door te zwemmen in het koude zeewater vind je je innerlijk warmte, passie en focus terug. Je wordt weerbaarder, omdat je met zwemmen in koud water weerstand opbouwt tegen bacteriën en ziektes. Bovendien werkt zeezwemmen ook goed bij lichamelijke klachten, burn-out en stress gerelateerde klachten. Ook passen we koude training vaak toe bij topsporters. Je hoeft geen top conditie of uitstekende zwemmer te zijn om hier aan mee te doen. Beginners zijn ook van harte welkom. Moeite met kou? We hebben wetsuit voor jou te leen. 

(Vanwege veiligheid mogen kinderen niet mee tijdens jouw work-out)

Lees hier meer over zwemmen in koud zeewater >

koude training zee
bootcampen zeeland

5. Bootcampen bos, duin, strand

Bij bootcampen sport je in de buitenlucht waarbij je gebruik maakt van jouw eigen lichaamsgewicht. Bootcampen is goed voor je conditie, kracht, uithoudingsvermogen en  coördinatie. Daarbij is een bootcamp training een heel actieve ontspanning. Wanneer je in de natuur beweegt dan staat dit gelijk aan een lage dosis antidepressiva en bovendien krijg je vitamine D, dat is goed voor je immuunsysteem. 

Lees hier meer over bootcampen in Vlissingen >

6. HIIT-training met een kracht en conditie circuit

Een HITT-training (High Intensity Interval Training) is een intensieve buitentraining die je met een vast schema van oefeningen en herhalingen uitvoert. Meestal doe je dit meerdere rondjes op een kracht en conditie circuit. De voordelen van een HIIT-training is dat je er fitter van wordt, de conditie van je hart, bloedvaten en longen verbetert en HIIT helpt je met vetverbranding, zodat je gewicht verliest. Bij een HIIT-training gebruiken we verschillende fitness attributen, zoals een kettlebel, gymbal, speedladder, dumbels, halterstang, zware ballen en een sandbag.

Lees hier meer over een HIIT-training 

kracht en conditie circuit HIIT

Outdoor & water sport groeps lessen rooster

Veiligheid watersport lessen:

Alles lessen duren 60 minuten. Ten allen tijde is er een sport en zweminstructeur aanwezig die kennis heeft van de gevaren in en op de zee. Indien windrichting, windkracht en getijde stroom ongunstig staan zal er besloten worden door de instructeur dat de les niet door kan gaan. Er zal dan een alternatieve les aangeboden worden. Er is een rescueboard aanwezig en zwemmers krijgen een swimming device (lucht/drijfzak) te leen. Daarnaast wordt de Westduin strandzonde bewaakt door de reddingsbrigade.

Leer meer op sportrooster 

DagTijd/uurActiviteitWaar 
Maandag09.00 - 11.00Personal TrainingOutdoor, fitness, zee, zwembad.
12.30 - 13.30 Zee zwemmenOutdoor
19.30 - 20.30BootcampOutdoor,
Dinsdag09.00 - 12.30Personal TrainingOutdoor, fitness, zee, zwembad
12.30 - 13.30 Zee zwemmen
Outdoor
14.00 - 18.00Personal TrainingOutdoor, fitness, zee, zwembad
19..30 - 20.30HITT conditie en kracht circuitOutdoor
Woensdag09.00 - 10.00BootcampOutdoor
10.15 - 11.15HIIT conditie en kracht circuitOutdoor
Donderdag08.30 - 11.30personal trainingOutdoor, fitness, zee, zwembad
12.15 - 13.15Zee zwemmen Zee
Strand Westduin
Piet Hein
13.30 - 14.30sup/Kajak clinicZee
Strand Westduin
Piet Hein
kinderen toegestaan
Vrijdag09.00 - 12.00Personal TrainingOutdoor, fitness, zee, zwembad.
15.00 - 16.00Sup/kajak clinicZee
Strand Westduin
Piet Hein
kinderen toegestaan
16.00 - 17.00Sup/kajak clinicZee
Strand Westduin
Piet Hein
kinderen toegestaan
Zaterdag8:00 - 12.00Personal TrainingOutdoor, fitness, zee, zwembad
9.00 - 10.00 HIIT conditie en kracht circuitOutdoor
10.15 - 11.15BootcampOutdoor

Voordelen Outdoor & watersport abonnement

  • Gratis gebruik van onze fitness. Ruime openingstijden van 7.00 – 23.00 uur. Momenteel max. 4 personen tegelijk in de fitness. Reserveren niet mogelijk. 
  • Je mag 2x per maand, 2uur, gratis een ‘standup padle board’ of ‘kajak’ gebruiken waarmee je zelfstandig het water op kan. Reserveren kan telefonisch of WhatsApp. Voorwaarde is wel je minimaal 1x een sup/kajak les moet hebben gevolgd. 

 

Tarieven

Tarieven voor de groepsles abonnementshouders​

Het watersport en het outdoor abonnement kost € 65,- per maand. De eenmalige inschrijfkosten bedragen €27,50

Tarieven groepslessen voor dagjesmensen

Dagjesmensen kunnen ook je meedoen aan groeps trainingen. Je reserveert en betaalt online. Losse groepslessen outdoor en watersport (voor dagjesmensen) €16,50 per les

Gratis voor personal training abonnees

Leden die een personal training abonnement hebben kunnen gratis meedoen met de outdoor & watersport groepslessen.