Ervaar dynamiek en tegelijkertijd rust

Veel mensen hebben het tegenwoordig druk en tijd wordt daarbij steeds schaarser. De ene uitdaging volgt de andere snel op. Soms brengt dit weerstand of stress met zich mee, of zelfs onzekerheid en onmacht. Herken je dit? Dan is zingeving en bewustwording voor jou zeker geen overbodige luxe.
 
De stress en mindmanagement training is een (innerlijke) reis waarbij je op fantastische plekken uit kunt komen. Neem risico’s in je leven. Durf fouten te maken en ga er voor. Deze  training van 8 weken is een interactieve ervaring waarin dynamiek en tegelijkertijd rust ontstaat. Hierdoor creëer je een situatie waarin je inzicht krijgt in je eigen stressreacties en grenzen. Maak je de aangeboden technieken eigen, dan voel je je beter in je lichaam en van geest.

Burn-out: langdurige overbelasting

Je bent vaker moe, je slaapt steeds slechter. Je piekert veel en je concentratie gaat achteruit. Bovendien heb je steeds minder energie. Of je hebt heel veel onrust in je hoofd, waarbij je het idee hebt dat je steeds tijd tekort komt. En misschien heb je ook last van lichamelijke ongemakken, zoals spierpijn, een grieperig gevoel, hartkloppingen of hoofdpijn. Je bent vaak somber en lusteloos. Herken je je (deels) hierin? Dan heb jij misschien wel een burn-out of ben je op weg om burn-out te raken. Zo’n burn-out ontstaat namelijk geleidelijk. Mensen ervaren burn-out meestal als een shock. Want juist deze mensen zijn vaak heel actief, werken hard, zijn perfectionistisch en stoppen niet voordat het goed is. 

Maar een burn-out zie je vaak niet aankomen. Het is vaak het gevolg van een langdurige overbelasting. 

Burn-out is een stressziekte die steeds vaker in deze tijd voorkomt. Mensen die het altijd druk hebben kunnen ermee te maken krijgen. Dat hollen van de ene naar de andere activiteit lijkt op het eerste gezicht een positieve beweging. Je holt toch immers ergens naartoe? Je staat toch midden in het leven? Je werkt toch heel erg hard? Dus blijf je hollen en je best doen. Maar de waarheid is dat je ergens van weg holt….

Helena Postma

Zelfbewust en zelfverzekerd door het leven

Om zelfbewuster en meer zelfverzekerd door het leven te gaan is de stress en mindmanagement training goede  eerste aanzet.

  • Je kiest voor een bepaalde leefwijze
  • Je benadert jezelf en anderen aardig
  • Je denkt en doet positief 
  • Door te bewegen, goed te ademen, te drinken en te eten bouw je energie op. Hierdoor ga je zelfbewuster en meer zelfverzekerd door het leven.

Ga ervoor
Veranderen duurt slechts een seconde, de uitdaging zit hem in het vasthouden van die verandering!

Wat leer je tijdens de trainingen

In deze MBSR-training (mindfulness based stress reduction) leer je zelfstandig mediteren en technieken om een objectieve houding aan te nemen bij gedachten, gevoelens en fysieke ervaringen. Op die manier krijg je inzicht in oorzaak en gevolg van je eigen gedrag en het gedrag naar anderen. Deze methode is ontwikkeld door de Amerikaan Dr. Jon Kabat-Zinn. 

Door het oefenen en het eigen maken van deze technieken kun je moeilijke situaties, problemen of uitdagingen vanuit een wijze en ontspannen houding aangaan. Je vergroot hierdoor je bewustzijn en daarmee je tijds- en geluksbeleving. 

Voor wie is de training geschikt?
De stress en mindmanagementtraining is heel geschikt voor mensen die vitaler, bewuster en gezonder willen leven of behoefte hebben aan meer zingeving. Bijvoorbeeld wanneer je manager bent, moeder bent die veel ballen in de lucht houdt, een leidinggevende functie hebt, ondernemer bent die een drukke winkel runt of wanneer je gepensioneerd bent en moeite hebt met de tijd die je over hebt. 

Resultaat en effecten

De stress en mindmanagement training heeft blijvende positieve effecten op delen van de hersenen. Het verbetert bijvoorbeeld de executieve functies zoals:

  • Planning en overzicht
  • Aandacht richten en volhouden
  • Emotieregulatie
  • Werkgeheugen
  • Impulsbeheersing
  • Zelfinzicht
  • Cognitieve flexibiliteit en
  • Timemangement
Stress- en mindmanagement training 33

Hoe zien de trainingen eruit?

De training duurt 8 weken en bestaat uit een aantal hoofdelementen waar je op een diepgaande manier kennis mee maakt. Een training duurt twee uur. Bij de training ontvang je een werkboek en vier digitale bestanden. Hiermee kun je later in je eigen tempo opnieuw de training thuis doen.

In de wekelijkse sessies kun je de vaardigheden in het dagelijks leven leren, toepassen en integreren. Belangrijk is om tijdens het trainingsprogramma elke dag minimaal 45 minuten te oefenen. Dit lijkt misschien veel tijd en misschien vind je het moeilijk om dit in te passen in je dagelijkse leven, maar het geeft resultaat. En… een nieuwe gewoonte aanleren kost nu eenmaal tijd. Wees je hiervan bewust wanneer je je voor de training aanmeldt.

 De geadviseerde minimumleeftijd is 30 jaar.

Over de trainster
De trainer/coach voor deze trainingen is
Helena Postma. Zij is  mindfulness trainer en coach. Ze richt zich vooral 
op particulieren, en op scholen en bedrijven.

Lees hier meer over Helena.

Stress- en mindmanagement training 31

Gratis Introductie workshop mindfulness

Zaterdag 11 januari 2020, 9.00 uur

Trainingsdata 2020
De voorlopige trainingsdata  zijn: 2 februari, 9 februari, 16 februari, 1 maart, 15 maart, 29 maart 5 april, 19 april. 

De stress en mindmanagement trainingen worden gegeven op zondagochtend van 10.00 tot 12.00 uur bij Bewegingsplein Westduin in Koudekerke.

Prijzen stress en mindmanagement training

Stress- en mindmanagement training 29

Niet-leden

De acht trainingen voor stress en mindmanagement kosten € 550,-
.(inclusief €27,50 aanbetaling)

In de maanden januari, februari, maart en april kun je hierbij zonder bijkomende kosten gebruik maken van andere faciliteiten van Bewegingsplein Westduin zoals van het zwembad, de fitness en de  sauna. Ook mag je mee doen aan groepslessen zoals yoga en bootcamp.

Daarnaast mag je van drie massages van 25 minuten naar keuze genieten gedurende deze periode.

Je betaald in 3 termijnen Prijs €174,15 per maand

Stress- en mindmanagement training 23

Abonnementhouders

Ben je al abonnementhouder bij Bewegingsplein Westduin - zelf of voor je kind? Dan bedraagt de prijs € 450,-. 

In de maanden januari, februari, maart en april kun je hierbij zonder bijkomende kosten gebruik maken van andere faciliteiten van Bewegingsplein Westduin zoals van het zwembad, de fitness en de  sauna. Ook mag je mee doen aan groepslessen zoals yoga en bootcamp.


Je betaald in 3 termijnen
Prijs €150,- per maand

Stress- en mindmanagement training 19

Verzekerde zorg

Heb je een aanvullende zorgverzekering? Een aantal zorgverzekeraars vergoedt deze training tot een bedrag van 350,-.

Bij VGZ, Unive, Umcz, IZA en IZZ zit de vergoeding in het aanvullende pakket bij burn-out klachten, of preventie hiervoor. Houd er rekening mee dat je een verwijsbrief van je dokter nodig hebt voor burn-out. Trainster Helena Postma is lid van de beroepsvereniging VMBN categorie-1. 

Prijs abonnementhouders €33,30 per maand
Prijs niet-leden €40 per maand

Om ons uitgebreide aanbod van massages te bekijken klik hier.

 

Meld je nu aan

Aanbetaling  € 27,50.  Na aanbetaling verwerken we je aanmelding.
Je kunt je online aanmelden of bellen om een afspraak te maken.

Aanmelden voor gratis introductie workshop? Mail naar mbsr@bewegingspleinwestduin.nl

Aanmelden Zeemeermin Kinderfeestje












Komende zaterdag beginnen we weer met de Zeemeermincursus!

Wil je weten hoe het is om als zeemeermin door het water te bewegen? Bij Bewegingsplein Westduin ontdek je de magische onderwaterwereld van de zeemeerminnen.