Ervaar dynamiek en tegelijkertijd rust

Voel je je steeds vaker moe of heb je last van stress? Als je passie en je waarden naar de achtergrond verdwijnen, dan ontstaat het gevaar dat je leven als in een roes aan je voorbijgaat. Je leeft dan op de automatische piloot.

Herken je het volgende? Je komt ’s avonds thuis en kan geen antwoord geven op de vraag wat je die dag hebt gedaan. Want wanneer er niets bijzonders is gebeurd, dan herinner je het vaak ook niet meer. En als je iets te binnen schiet, dan is het meestal iets onplezierigs. Je bent een dag met veel waardevolle momenten kwijtgeraakt. Je leeft routinematig. Je doet dingen zonder erbij stil te staan. Zonder de positieve ervaring die het moment jou kan bieden. Vaak zeg je leuk of fijn zonder dat je dit gevoel het echt toelaat. Zou je dit wel doen, dan heb je minder stressgevoel.

 

Weer in contact met je ervaringen en je leven

Wil jij…

  • Je minder opgejaagd voelen?
  • Meer rust ervaren?
  • Meer genieten en minder piekeren?
  • Ontspannen en evenwichtig in het leven staan?
  • Beter om leren gaan met stress?
  • Je beter kunnen concentreren?
  • Meer vertrouwen krijgen?
  • Meer energie hebben?
  • Bewuster leven in het hier en nu?
  • Beter kunnen rusten of slapen?

Geniet en leef nu

Mindfulness en mindful coachen helpen je om tot je kern te komen, om nu te genieten en te leven. Onderneem dus nu actie! Zorg ervoor dat je je leven niet verdoet met zaken die je eigenlijk niet wilt. Misschien omdat je denkt dat je hierdoor later tijd en vrijheid krijgt om dingen te doen die je wel wilt.

Mindfulness of aandachtstraining, MBSR (Mindfulness Based Stress reduction), coaching, Tibetaanse Yoga (Lu Jong) en andere technieken kunnen je helpen weer in je kracht te komen. Want hier draait het om in je leven, om te staan voor wat jij belangrijk vindt. Om te doen wat bij je past.

Zodra je dat weet, kun je jezelf zijn.

Wat houdt mindfulness in?

Met mindfulness werk je op een positieve en constructieve manier aan jouw klachten en vragen. Bij mindfulness raak je meer bewust van je fysieke ervaringen, gevoelens en gedachten zonder over te gaan op automatische reacties. Daarvoor maken we gebruik van meditatie en andere aandacht oefeningen zoals yoga.

Op die manier kun je op een milde wijze omgaan met jezelf en je klachten. Je leert om je pijn, verdriet en stress te verzachten en je niet te vereenzelvigen met de emotie van het moment. Want daardoor blijf je steken in verdriet, angst, zorgen of stress. Mindfulness is leven met aandacht, het is leven met opmerkzaamheid voor wat er met jou in jouw leven gebeurt. Mindfulness is leven zonder te oordelen over wat we ervaren, zonder te oordelen over onszelf en anderen.

De voordelen van mindfulness in Zeeland

Mindfulness werkt stressreducerend
In deze tijd zijn we voortdurend bezig, voortdurend actief. Zowel lichamelijk, geestelijk als emotioneel. Daarbij krijgen we voortdurend prikkels binnen en kunnen we stress gaan ervaren. We noemen dit de Doe-modus. Met mindfulness word je geholpen om stress te reduceren en uit deze Doe-modus te stappen.

In het moment stilstaan
Met mindfulness leer je om stil te staan bij het moment, bij de ervaring van het nu. Je leert om zelf te kiezen hoe je je wilt voelen. Daarbij kun je vanaf een afstand naar je gevoelens en ervaringen kijken. Je wordt toeschouwer in plaats van deelnemer. Met mindfulness leer je om in de Zijn-modus te zijn. Je kunt een scheiding maken tussen wat je voelt en denkt en wat feitelijk is. Hierdoor ervaar je rust.

Omgaan met lichamelijke en emotionele pijn
Onderzoeken en ervaringen van mensen die deelgenomen hebben aan mindfulness laten zien dat zij veel beter om kunnen gaan met lichamelijke en emotionele pijn. Mindfulness geeft je deze kans om je te ontkoppelen van pijn.

Leven zonder te oordelen
We ervaren veel pijn en stress door onze oordelen. En oordelen doen we voortdurend: over jezelf, de situatie waarin je je bevindt, anderen of over de wereld. Hierdoor ben je voortdurend actief met je geest, elke ervaring wordt meteen gespiegeld en gewogen aan het oordeel. Door in het hier en nu te leven en de ervaring in de juiste context te plaatsen kun je onnodige pijn vermijden. Mindfulness leert je om te kijken en te ervaren zonder te oordelen.

Verschillende cursussen Mindfulness in Vlissingen


Bij Bewegingsplein Westduin vlakbij Vlissingen vind je verschillende soorten cursussen voor mindfulness in Zeeland. Zo kun je deelnemen aan de stress en mindmanagement trainingen, aan individuele trainingen en coaching of aan Moeder in Balans. Door deel te nemen aan deze trainingen leer je om weer de energie en passie terug te krijgen en verder te kunnen bloeien en groeien.

Samen met jou willen we aan de slag gaan om erachter te komen wat je waarden en passies zijn. Wat zijn jouw rollen? Welke overtuigingen heb jij? Wat zijn je gedachten en emoties? En welk gedrag helpt jou om je waarden en passies tot uiting te brengen? We zijn benieuwd hoe we jou verder kunnen helpen.

Stress- en mindmanagement training 24
Stress- en mindmanagement training 29

Stress- en mindmanagement training

Om zelfbewuster en meer zelfverzekerd door het leven te gaan is de stress en mindmanagement training een goede eerste aanzet. Leer op een actieve manier gevoeliger te worden voor de signalen van je lichaam en je geest.

Stress- en mindmanagement training 31

Individule mindfulness coaching

Stress- en mindmanagement training 19

Moeder in Balans

Moeder worden is een grote verandering. Zowel in je leven als voor je lijf. Wil je weer in shape komen, slanker en strakker worden? En wil je meer energie hebben? De unieke “Moeder in balans” helpt je hierbij. Onze ervaren trainster helpt jou met het behalen van jouw doelen.