Outdoor fitness

Bij Bewegingsplein Westduin werken wij namelijk dagelijks om de gezondheid, voeding en conditie op fysiek en mentaal niveau van onze leden te verbeteren. Dit doen we met leuke en effectieve trainingen. Ook kun je bij ons terecht voor voeding & leefstijl trainingen en adviezen en is er begeleiding van een fysiotherapeut. Persoonlijke aandacht, het ruime aanbod, onze deskundige achtergrond en de passie waarmee wij werken is de kracht van Bewegingsplein Westduin. Wij staan voor je klaar om jou te helpen bij het bereiken van je doelen!

Watersport training

Iedereen kan bij onze outdoor- en watersportlessen meedoen op zijn of haar eigen niveau. Of je nu jong of wat ouder bent, je gaat starten of een getrainde sporter bent: iedereen is welkom bij ons! Bij onze outdoor- en watersport groepslessen heb je de keuze uit verschillende soorten lessen. Hieronder vind je het overzicht.

Voordelen abonnement

  • Gratis gebruik van onze indoor fitnessruimte. Ruime openingstijden van 7.00 - 23.00 uur.
  • Gratis gebruik van ons zwembad. Roostervrijzwemmen
  • Je mag 1x per week, 2uur, gratis een 'standup padle board' of 'kajak' gebruiken waarmee je zelfstandig het water op kan. Reserveren kan telefonisch of WhatsApp.
  • Gratis gebruik van onze sauna
  • Gratis parkeren

Onze groepslessen

Met ons groepslessen abonnement kun je iedere dag onbeperkt deelnemen aan alle onderstaande lessen.

branding kajak

1. Kajak- en supboardclinic op zee

De zee is geen dag hetzelfde. Dat geldt niet alleen wanneer je vanaf de kant kijkt, maar zeker ook wanneer je op het water bent. Ontdek de Noordzee bij Vlissingen vanaf een kajak of een supboard en bekijk de Zeeuwse kust vanaf het water. Heel ontspannend, terwijl je actief bezig bent.Bij Bewegingsplein Westduin vind je tien kajaks en tien supboards. Bij de kajak- en supboardclinic op zee maken we samen een gecombineerde tour: zowel de kajakkers als de supboarders gaan daarbij samen het water op.

Meer informatie
ouder kind kajak

2. Kajakken met kinderen op zee​

Samen varen met je kind op een kajak betekent lekker peddelen in het zeewater. Dat is leuk voor jong en oud. Kinderen mogen gratis met een volwassene mee op onze speciale ouder/kind zeekajak. Hierbij moet een kind wel een zwemdiploma hebben, liefst het C in Zee zwemdiploma.

Meer informatie
sup clinic tour zee

3. Supboarden op zee

Een leuke kruising tussen kajakken en surfen is ‘suppen’. Het woord is een afkorting van ‘stand up paddle’. Je staat op een surfboard en beweegt je heel ontspannen voort op het water door te peddelen. Supboarden is leuk, sportief en laagdrempelig en is daarmee ideaal voor de beginnende watersporter. Ook hier kun je een kind gratis mee nemen.

Suppen in zee
koude training zee

4. Zeezwemmen in de winter en de zomer

Zwemmen in zee is ideaal om naast je fysieke lijf, ook je mentale en emotionele lichaam te trainen. Door te zwemmen in het koude zeewater vind je je innerlijk warmte, passie en focus terug. Je wordt weerbaarder, omdat je met zwemmen in koud water weerstand opbouwt tegen bacteriën en ziektes. Bovendien werkt zeezwemmen ook goed bij lichamelijke klachten, burn-out en stress gerelateerde klachten. Ook passen we koude training vaak toe bij topsporters. Je hoeft geen top conditie of uitstekende zwemmer te zijn om hier aan mee te doen. Beginners zijn ook van harte welkom. Moeite met kou? We hebben wetsuit voor jou te leen.(Vanwege veiligheid mogen kinderen niet mee tijdens jouw work-out) Bij Bewegingsplein Westduin vind je tien kajaks en tien supboards. Bij de kajak- en supboardclinic op zee maken we samen een gecombineerde tour: zowel de kajakkers als de supboarders gaan daarbij samen het water op.

Meer informatie
bootcampen zeeland

5. Bootcampen bos, duin, strand

Bij bootcampen sport je in de buitenlucht waarbij je gebruik maakt van jouw eigen lichaamsgewicht. Bootcampen is goed voor je conditie, kracht, uithoudingsvermogen en  coördinatie. Daarbij is een bootcamp training een heel actieve ontspanning. Wanneer je in de natuur beweegt dan staat dit gelijk aan een lage dosis antidepressiva en bovendien krijg je vitamine D, dat is goed voor je immuunsysteem.

Bootcampen
sup clinic tour zee

6. HIIT-training met een kracht en conditie circuit

Een HITT-training (High Intensity Interval Training) is een intensieve buitentraining die je met een vast schema van oefeningen en herhalingen uitvoert. Meestal doe je dit meerdere rondjes op een kracht en conditie circuit. De voordelen van een HIIT-training is dat je er fitter van wordt, de conditie van je hart, bloedvaten en longen verbetert en HIIT helpt je met vetverbranding, zodat je gewicht verliest. Bij een HIIT-training gebruiken we verschillende fitness attributen, zoals een kettlebel, gymbal, speedladder, dumbels, halterstang, zware ballen en een sandbag.

HIIT Training
Ontspannen in het NU

7. Ontspannen in het NU

Via lichaamsgericht kalmerend gewaarzijn leer je je eigen waarheid voelen en ga je meer vertrouwen op jezelf en op het leven. In de ontspanning vindt heling plaats en wijst je intuitie je de weg naar een levenswijze in moeiteloze spontaniteit. Door dit gewaarzijn dagelijks toe te passen zul je steeds meer jouw unieke talent gaan beoefenen waarbij je merkt dat het leven je alles geeft. Elke les kent een fijne opbouw en afronding met oefeningen uit meditatie, yoga, adem- en klankleer. We gaan naar buiten en stemmen het type oefening af op de temperatuur. 

Ontspannen in het nu
Yoga buiten bos strand walcheren zeeland

8. Hatha Yoga

Bij Hatha staat de Ha voor zon, het vurige en het mannelijke (Yang). Tha staat voor de maan, het kalmerende en het  vrouwelijke (Yin). Een Yin Yang yogales richt zich op het versoepelen en versterken van bindweefsel, gewrichten en spieren. Het is een les waarin je zowel fysiek uitgedaagd wordt als geheel tot rust komt. Het Yin gedeelte focust zich vooral op zittende en liggende houdingen. Het Yanggedeelte is actiever en bestaat onder andere uit staande houdingen, waarbij gelet wordt op ademhaling, beweging en uitlijning. 

Hatha Yoga
kettlebell groepsles

9. Kettlebell training​

Tijdens een Kettlebell workout bij Westduin focussen we op functionele bewegingen. Kettlebell training is een zogenaamde Core-to-extremity training. Dit wil zeggen dat vanuit een sterke core je armen en benen aangestuurd worden. Daarnaast is  er zeker ruimte voor oefeningen uit de competetieve kettlebell-sport (Snatch, clean & jerk, longcycle).Een training wordt opgebouwd vanuit een goede warming-up. Na de warming-up is er aandacht voor het activeren van de core, waarna een stukje vaardigheden geoefend wordt. Na de techniektraining is er ruimte om de vaardigheden in de praktijk te brengen. Dit gebeurt tijdens een workout waarin zowel kettlebell-oefeningen als core-oefeningen verwerkt worden. 

Sacha Otten

10. Core stability training

Core stability is een les voor ieder niveau. Er zijn genoeg opties voor zowel beginnende als gevorderde sporters. We trainen in dit uur de buikspieren, bilspieren en rug voor een betere houding en meer kracht. De training is natuurlijk buiten en we maken gebruik van losse gewichten en banden voor de benen. Kracht wordt afgewisseld met een stukje conditietraining voor de core. Elke les kent een fijne opbouw en afronding met oefeningen uit meditatie, yoga, adem- en klankleer. We gaan naar buiten en stemmen het type oefening af op de temperatuur. 

Ruth Vennekens

11. Olympic weightlifting

De sport Olympisch gewichtheffen bestaat uit twee hoofdoefeningen, waarbij een halterstang (barbell) vande grond boven het hoofd getild wordt: De Snatch en de Clean & Jerk. De snatch bestaat uit één vloeiende beweging, terwijl bij de Clean & Jerk de barbell eerst op de schouders getild wordt, waarna hij boven het hoofd gestoten wordt.Tijdens de lessen Olympic weightlifting, wordt vanuit de basis gebouwd naar een goede techniek binnen deze twee oefeningen. Na een goede warming up, wordt er gewerkt aan techniek en krachtopbouw. Door de aard van de sport en de oefeningen, wordt er voldoende rust tussen oefeningen ingepland en is er tijd voor persoonlijke coaching. Hoewel zweten soms wel voorkomt, is dat bij Olympisch liften geen gewoonte. Je zal merken dat je tijdens deze lessen sterker wordt, je houding verbetert en het kan bijdragen aan je zelfvertrouwen.

Hatha Yoga
Pilates vlissingen

12. Pilates

Ontspanning en inspanning komen samen in deze les. In 60 minuten versterken we de core en rug door ademhaling als houvast te nemen. Alle oefeningen zijn op de mat en zonder materiaal. Pilates is daardoor voor iedereen geschikt. Het versterken van je core zorgt voor een betere houding, minder rugklachten en kan andere trainingprestaties verbeteren. Kom daarom snel een keer meedoen en ervaar dat Pilates behoorlijk intensief en toch ontspannend kan zijn!

Meer info over Pilates

Outdoor & water sport groeps lessen rooster

Veiligheid watersport lessen:

Alles lessen duren 60 minuten. Ten allen tijde is er een sport en zweminstructeur aanwezig die kennis heeft van de gevaren in en op de zee. Indien windrichting, windkracht en getijde stroom ongunstig staan zal er besloten worden door de instructeur dat de les niet door kan gaan. Er zal dan een alternatieve les aangeboden worden. Er is een rescueboard aanwezig en zwemmers krijgen een swimming device (lucht/drijfzak) te leen. Daarnaast wordt de Westduin strandzonde bewaakt door de reddingsbrigade.

Leer meer op sportrooster 

Wat mensen zeggen

Tarieven

Tarieven voor de groepsles abonnementshouders​

Het watersport en het outdoor abonnement kost € 39,50per maand.De eenmalige inschrijfkosten bedragen €27,50

Tarieven groepslessen voor dagjesmensen

Dagjesmensen kunnen ook je meedoen aan groeps trainingen. Je reserveert en betaalt online.Losse groepslessen outdoor en watersport (voor dagjesmensen) €12,50 per les

Gratis voor personal training abonnees

Leden die een personal training abonnement hebben kunnen gratis meedoen met de outdoor & watersport groepslessen.