Lekker in je vel en meer energie

Of je nu drie maanden geleden bevallen bent of wanneer je kind al naar de basisschool gaat… Het unieke Moeder in Balans programma helpt je met het actief herstel van je lichaam én om terug in conditie te komen. Samen met onze professionele beweegcoach gaan we met jouw doelen aan de slag, waarbij je zelf het tempo bepaald. Daarbij heb je de keuze uit twee opbouwprogramma’s. Je wordt begeleid naar de juiste trainingsintensiteit en samen gaan we op zoek naar je fysieke grenzen. Ook krijg je adviezen voor jouw levensstijl – met een persoonlijk voedingsadvies.

Met een intake bespreken we jouw doelen en stellen we samen een plan van aanpak op. Daarbij meten we periodiek jouw progressie op het gebied van voeding en fitheid. In de eerste instantie geven we de kleinschalige trainingen in de fitnesszaal. Wanneer jouw groep eraan toe is, dan gaan we naar buiten. Naast een wekelijkse groepstraining kun je ook individueel gebruikmaken van yogalessen, bootcamp, ons zwembad en de fitnessruimte.

Werk op een rustige manier aan je conditie

Wil je als moeder weer gaan sporten? Dan is is het fijn om in een vriendelijke omgeving te zijn, waarbij je gebruik kunt maken van deskundige kennis en waar je persoonlijke aandacht krijgt.  Door weer te beginnen met een zogenaamde After Birth Recovery Training (ABRT) bouw je je conditie rustig op. Het is daarbij belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren, want het verschilt per persoon wanneer je weer helemaal klaar bent om fanatiek te sporten. 

  • Bij een vaginale bevalling kun je na zes weken meestal weer wat zwaardere oefeningen doen om je conditie en kracht op te bouwen. Ook kun je vanaf zes weken na de bevalling weer gaan zwemmen. Je moet er dan wel zeker van zijn dat eventuele wonden goed geheeld zijn om een infectie te voorkomen.
  • Als je een keizersnede hebt gehad, dan kan je deze oefeningen na gemiddeld acht weken weer oppakken. Je buikspieren hebben namelijk meer tijd nodig om te herstellen. 
After birth recovery

Programma: Moeder in Balans 

  • Met een intakegesprek stellen we samen je persoonlijke trainingsplan op
  • Eén keer in de week sport je in een groep van maximaal zes andere moeders
  • Dit gebeurt onder begeleiding van een professionele trainster
  • Je traint hierbij in een laagdrempelige en veilige omgeving
  • Je ontvangt een persoonlijk advies voor jouw levensstijl
  • We besteden speciale aandacht aan je bekkenbodem. Door rustige oefeningen train je deze spieren. Hierdoor verdwijnen of verminderen pijnklachten in je rug
  • Ook focussen we op de BBB (buik, billen, benen) zone
  • Je krijgt tools mee om je leefstijl verder te verbeteren
  • Iedere zes weken houden we een meting en een gesprek
  • Naast de wekelijkse groepstraining kun je onbeperkt gebruikmaken van de  fitnessruimte en het zwembad
  • Ook kun je deelnemen aan Bootcamp Westduin Walcheren
  • Je kunt jezelf na afloop belonen met een heerlijke sauna en je kunt wat eten of drinken in het restaurant van Golden Tulip Strandhotel Westduin.

Persoonlijk voedingsadvies 

 Bij deze unieke After Birth Recovery Training krijg je een een persoonlijk voedingsadvies. Hierbij kijken we naar je energiebehoefte en de voedingsstoffen die je dagelijks binnenkrijgt. We helpen je met een concreet plan, waarbij je je beter kunt focussen op je voeding, zonder een dieet te gaan volgen. 

Allereerst nemen we hiervoor een bodyscan bij je af. Met deze nulmeting berekenen we het optimale aantal macronutriënten (koolhydraten, eiwitten en vetten). We geven een advies voor jouw levensstijl, waarbij je een voedingsadvies ontvangt. Hiervoor maken we gebruik van de richtlijnen van de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum, waarbij we geen supplementen adviseren. Om de zes weken meten en bespreken we je voortgang. 

 

Fase 1 - Moeder in Balans

Fase 2 - Moeder in Balans

Geschikt voor moeders die minstens zes weken geleden bevallen zijn (of acht weken met een keizersnede). Je hebt geen complicaties en bij twijfel  overleggen we met een gynaecoloog of een  bekkenbodemspecialiste. 

Met rustige workouts werk je aan een actief herstel van je lichaam en de opbouw van conditie. De trainingen zijn ontwikkeld in samenwerking met gynaecologen en bekkenbodem fysiotherapeuten. Hierdoor train je altijd op verantwoorde wijze.

Inhoud fase 1

  • Een energieke in- en (later ook) outdoortraining
  • Persoonlijke aandacht van professionele trainers
  • Een complete training voor het herstel van je hele lichaam
  • Versterking van je core- en rugspieren
  • Specifieke aandacht voor het herstel van de bekkenbodemspieren
  • Uitwisselen van ervaringen met moeders in dezelfde fase

Geschikt voor moeders die minstens vijf tot zes maanden geleden bevallen zijn. De ideale opvolging na fase 1. Ook hiervoor houden we een intake.

Inhoud fase 2

  • Een intensieve training die uitdaging, competitie en plezier combineert
  • Deze total body workout is een combinatie van kracht, cardio en high intensity oefeningen
  • We trainen in kleinschalige groepen van moeders, zo blijf je jezelf motiveren 
  • Met een professionele trainer werk je aan het opbouwen van je fysieke en mentale kracht.

Iedere twee maanden staat in deze training één onderdeel centraal, bijvoorbeeld core of billen & benen. En wanneer het weer het toelaat en de groep eraan toe is, dan gaan we naar buiten waar we in de duinen, bos of op het strand de trainingen geven. 

Lichamelijke en mentale voordelen 

  • Je krijgt meer energie en komt beter in balans
  • Je lichaam herstelt sneller
  • Je kunt beter beter met stress omgaan
  • Je wordt slanker en strakker
  • Eventuele zwangerschapsgerelateerde bekkenbodemklachten verminderen of verdwijnen
  • Het vermindert premenstruele pijnen
  • Je krijgt een verbeterde lichaamshouding
  • Een positief effect op je spijsvertering
After birth recovery, moeder in balans, westduin walcheren
After birth recovery

Moderne faciliteiten op een unieke locatie

Bij Bewegingsplein Westduin vind je een uitgebreid aanbod professionele sportfaciliteiten, zoals een fitnessruimte, zwembad en sauna. Bovendien biedt onze unieke locatie ook mogelijkheden voor een unieke duin-, strand- of bostraining.  Van snelwandelen over de kronkelige paden door de duinen tot allerlei spierversterkende oefeningen op het strand. Ook rustige survivaloefeningen in en door het bos behoren tot de mogelijkheden.

We maken gebruik van verschillende trainingsmethodes. Eén daarvan is de ‘circuit training’: een klassieke trainingsmethode met gegarandeerd success. Je kan dit met z’n tweeën doen, maar met een groepje is het nog veel leuker

Kosten en mogelijkheden Moeder in Balans

Maandabonnement

Eén keer per week training in een groepje van vier tot zes moeders + onbeperkt zelfstandig sporten (inclusief gebruik van fitnessapparatuur, het zwembad en de sauna) 

€49,50 per maand

Gratis

  • De eerste maand sport je gratis!
  • Ben je een les verhinderd? Dan krijg je een inhaalles tegoed. Deze kun je online zelfstandig inplannen op desgewenst moment. Kijk op het onderstaande rooster voor beschikbare lessen en tijden.
  • Je kunt zonder extra kosten meerdere keren per week deelnemen aan de Moeder in Balans-lessen
  • Daarnaast kun je gratis deelnemen aan andere groepslessen zoals bootcamp en yoga

 

Eénmalig Intake kosten

Wegen, meten en persoonlijk advies betreft voeding en leefstijl.

€30,00

Eénmalig Inschrijfkosten 

Na betaling van het inschrijfgeld nemen we telefonisch contact met je op om een  een afspraak in te plannen voor een intake.

€27,50

Wil je meer informatie over Moeder in Balans? Stuur dan gerust een e-mail  of bel naar Bewegingsplein Sport & Fitness +31611912807.

Openingstijden fitness en zwembad

De fitnessruimte is open van 7.00 t/m 23.00 uur. Voor gebruik van het zwembad kijk je bij het roostervrijzwemmen.

Meld je nu aan voor Moeder in Balans

Vul hieronder het inschrijf formulier in. Na betaling van het inschrijfgeld nemen we telefonisch contact met je op om een  een afspraak in te plannen voor een intake. (Ons systeem gebruiken we ook voor onze zwemlessen.  Daardoor kan het zijn dat je wordt aangesproken met ‘ouder/verzorger’ of spreken we over ‘jouw kind’. We vragen hiervoor jouw begrip.)

Moeder in Balans – Fase 2

maandag van 18.45 tot 20.00 uur.

Moeder in Balans – Fase 2

maandag van 20.00 tot 21.15 uur. 

Moeder in Balans – Fase 1

woensdag van 20.00 tot 21.15 uur.

Instroomgroep

Dag

Tijd/uur

Activiteit

Maandag

18:00 – 18:40

Spreekuur fitness en intake

18:45-20:00

ABRT-fase 2

20:00-21:15

ABRT-fase 2

Dinsdag

09.00 – 17.00

 PT en lifestyle-coaching

Woensdag

18:00 – 19:00

Spreekuur fitness en intake

19:00-20:00

Bootcamp Westduin Walcheren

20:00-21:15

ABRT-fase 1

Donderdag

10:00 – 12:00

PT en lifestyle-coaching

12:00 – 13:30

Spreekuur fitness en intake

Vrijdag

9:00 – 10:00

Spreekuur fitness en intake

10:00 -11:00

Bootcamp Westduin

Zaterdag

9:00 – 10:15

Yoga

Wat mensen zeggen

Aanmelden Zeemeermin Kinderfeestje